Samenwerking met de ouderraad

Een goede samenwerking tussen ouders en school is noodzakelijk om te komen tot de best mogelijke onderwijsomgeving voor onze kinderen. Wanneer ouders en school nadenken over problemen en samen activiteiten organiseren, bouwen ze aan een school waarin alle kinderen zich goed voelen.

Dit is dan ook het hoofddoel van de ouderraad op school. Via regelmatige vergaderingen zorgen wij voor een goede doorstroming van informatie om de goede samenwerking tussen ouders en de verschillende geledingen te behouden.

Verder organiseert de ouderraad allerlei activiteiten zoals de Peiperneutenkwis, een taartenverkoop,  ontbijtkorven voor moederdag, een afscheidsavond voor vijf-jarigen en de kinderen van het 6de leerjaar en zo meer.  Eventuele opbrengsten hiervan worden gebruikt voor de aankoop van sport - en spelmateriaal, leesboeken, drinkbussen, didactisch materiaal,...

Uiteraard kan de school ook bij verschillende schoolse activiteiten zoals de verkeersweek, sportdagen, het jaarlijkse schoolfeest op een helpende hand rekenen.

Algemeen bestuur: :Veronique Vandegaer, Tamara Boddewijn en Annelies Paepen

Contact: scherpenheuvel.ouderraad@gmail.com