Van eetzaal naar eetcafé

19 februari 2020

Heel wat leerlingen blijven ’s middags op school om te eten en te ontspannen. Al lange tijd gebruiken we hiervoor de eetzaal, de gangen, het podium van de turnzaal. Reeds geruime tijd spelen we met het idee om dit voor de kinderen aangenamer te maken.

We hebben de koppen bij elkaar gestoken en een alternatief uitgewerkt. Na de krokusvakantie beginnen we met een heus eetcafé. De eetzaal wordt heringericht. We maken knusse hoeken en zones, waar de leerlingen op een aangename manier samen kunnen eten en praten. Er wordt gezorgd voor gezellige muziek en een leuke aankleding. Hiervan vindt u binnenkort foto’s op de website en op onze facebookpagina.

De leerlingen krijgen in drie shiften de kans om het eetcafé binnen te gaan. Om twaalf uur zullen de leerlingen van het eerste leerjaar en hun meters en peters van het zesde eten. De andere kinderen spelen op de speelplaats. Om kwart over twaalf is het de beurt aan de leerlingen van het tweede leerjaar samen met hun leespartners van het vijfde. Om halfeen kunnen de leerlingen van drie en vier eten in het eetcafé.

Omdat niet iedereen in hetzelfde tempo eet, krijgen de leerlingen die meer tijd nodig hebben de kans om langer in het eetcafé te blijven. Wie klaar is met eten krijgt ook de kans om vroeger naar de speelplaats te gaan.

Op de soepdag, wordt de soep warm gehouden in containers, zodat de kinderen van elke shift die hiervoor inschreven lekkere, gezonde, warme soep kunnen eten.

In het eetcafé zal een ‘cafébaas’ zorgen voor de goede gang van zaken. Op de speelplaats is er vanzelfsprekend ook voldoende toezicht.

We hopen hiermee het middagverblijf van onze leerlingen nog aangenamer te maken.

Het schoolteam