Plank challenge

26 maart 2020

Beste jongens en meisjes

Ondertussen zitten we al bijna twee weken thuis zonder school en zonder onze vriendjes door het virus.

Maar als we allemaal goed blijven samenwerken zoals we bezig zijn gaan we dit zeker samen overwinnen.

Het is wel super belangrijk dat we blijven bewegen om onze conditie en spieren te onderhouden zodat we zelf en ons immuunsysteem dat ons beschermt sterk blijven.

Vorig week hebben jullie van de juffen en meesters al een link naar de SAMapp op Facebook gekregen waar jullie 3x per week leuke oefeningen vinden om in beweging te blijven.

Nu zijn we een weekje verder en is het tijd om een nieuwe uitdaging op jullie ( broers en zussen, mama’s en papa’s ) los te laten.

Hierboven vinden jullie een oefenschema voor de plank challenge, dit is een oefening waar je super sterke buikspieren van krijgt, één van de belangrijkste spiergroepen in ons lichaam. Je hebt hier geen materiaal voor nodig maar wel een beetje doorzettingsvermogen, wat jullie allemaal hebben.

Het Is uiteraard geen verplichting, maar het komt jullie eigen gezondheid ten goede als je hiermee aan de slag gaat.

Het is geen wedstrijd van wie dit het langst kan volhouden, het is wel een wedstrijd om zoveel mogelijk kinderen ( broers, zussen, mama’s & papa’s, juffen en meesters ) van de school hiermee bezig te laten zijn en aan hun conditie te laten werken.

Daarom mogen jullie mij via mail berichtjes sturen met een verslagje, foto’s of filmpjes van hoe jullie deze challenge beleven.

Ik ga deze allemaal verzamelen en verwerken om jullie op de hoogte te houden (via FB)  van in welke klas er het meeste leerlingen mee bezig zijn, hoeveel kinderen, juffen, meesters, mama’s en papa’s hieraan meedoen en andere.

De foto’s en filmpjes gaan we verzamelen om een leuke collage mee te maken om dan in de school te presenteren één keer dit alles allemaal achter de rug is.

arnout.bonte@basisschoololv.be

Meer over onze klas